utorok 2. júla 2013

Malinové cupcakes

Čo piecť pre sestru na narodeniny som dlho rozmýšľať nemusela, nakoľko som dostala kooopu malín od kolegyne ;) . A tak som sa pustila do čokoládovo malinových "kapkejkov" :)))) . V preklade "hrnčekové koláčiky" keďže v dávnejších dobách nemali malé formičky na pečenie a tak ich zvykli piecť v hrnčekoch. Odtiaľ teda vznikol názov týchto chutných koláčikov. Toľko z histórie, teraz asi chcete recept, však? :)



Vrchný krém

cca 250 g obyčajného masla (nedávala som Heru ani nič podobné)
 250 g syra Philadelphia - myslím, že by to šlo aj s nátierkovým maslom ;) - neochutené verzie všetko
práškový cukor (pridajte toľko, aké to chcete mať sladké)

Zmäknuté maslo izb.teploty rozšlaháme s cukrom. Keď sa pekne našľahá a trochu zväčší objem, postupne na 1. stupni prišlahávame syr. Už aj takto je "frosting" -  vrchný krém chutný a jedlý ale tentokrát som pridala ešte malinové pyré, ktoré som pripravila nasledovne:

Maliny (cca 200g) som dala na panvicu a zaliala asi 50 ml vody, môžte pridať trochu cukru a citr. šťavu. Zmes miešajte a maliny rozpučte lyžicou, varte až pokým zmes trochu nezhustne. Kto nemáte radi tie zrniečka alebo nechcete, aby boli vidno vo vrchnom kréme, teraz zmes môžete prepasírovať cez sitko. Nakoniec pridajte asi 1 KL kukuričného škrobu (gustin) rozmiešaného vo vode a ešte trochu povarte kým sa vyparí tá škrobová chuť. Toto vychladnuté pyré môžeme potom primiešať do krému a plniť ním mafinky.




Čokoládové cesto (perfetkný recept)

70g tmavého preosiateho kakaa (to čo majú v LIDL je perfektné)
200g hladkej preosiatej múky
300g kryšt. cukru
1 1/2 ČL sódy bikarbóny
3/4 ČL prášku na pečenie
3/4 ČL soli
2 veľké vajíčka
180g nízkotučného Acidka (kefír)
180 g horúcej kávy alebo vody (ja som dala vodu, keďže kávu v zákuskoch nemusím)
3 PL rastlinného oleja
1 ČL vanilky (esencia alebo cukor)

1. rúru predhrejeme na 175°C
2. zmiešame v jednej mise všetky sypké ingrediencie dohromady
3. v ďalšej rozmixujeme vajíčka, acidko, kávu alebo vodu, olej a esenciu (ak sme dávali cukor vanilkový tak tento krok sme spravili predtým)
4. tekutú zmes prilievame do sypkej a mixujeme až kým hmota neni jednotná a hladká
5. Pripravíme si plech na muffiny, vystelieme košíčkami na pečenie a plníme tak do polovice, možno o trošku viac, netreba to však prehnať lebo sa nám cesto bude prechádzať po vrchu pekáča potom :) . Radšej menej a pôjdu pekne do hora a vytvoria ukážkový kopulovitý tvar ;)
6. šup s nimi do rozohriatej rúry, pečeieme asi 10 min., odsledujte si to, každá rúra pečie inak

čokoládové ozdoby vytvoríte roztopenou čokoládou, ktorou kreslíte pomocou cukrárskej tenkej špičky na papier na pečenie a necháte stuhnúť :)

Pekný prázdninový deň!
(aspoň niekomu)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára